čtvrtek 14. ledna 2016

Jak zpracovat dýni Hokaido

 
V tomhle období je dýně skvělá potravina.
Ve sklepě jsem našla 3 velké kusy a začal dýňový den.
Hokaido není potřeba loupat, stačí umýt a nakrájet i se slupkou.
 
 
 
Půlku dýně jsem dala upéct s kořením a parmezánem, vyloupala a oprala jsem semena a dala na pečící papír upéct, posypané mořskou solí. Pečeno na 170°C v Horkovzduchu.

 
V  1 nádobě  jsem nechala dýni nakrájenou na kostky, s cca 2dcl vody a špetkou soli podusit do měkka. Pak jsem to tyčovým mixérem rozmixovala, naplnila sklenice a zavařila. Tohle je dýňové pyré, které kdykoliv později použijí do vaření či pečení.
 
 
V 2 nádobě jsem uvařila dýňovou polévku.

Dýňová polévka

Dělám 2 různé varianty.
Varianta 1 : 2 PL lžíce propuštěného másla, 1 menší dýně na kostky, sůl, kmín, kari pasta, suš. libeček, kurkuma opražím na másle a zaleju vodou, povařím do měkka a na závěř zjemním smetanou.
Varianta 2 : jenom vyměním smetanu za kokosové mléko.
 
 
Semínka chutnají i nejmenšímu synovi :-)
 

 
Polévku servírují s opraženými krutony z celozrnných rohlíku, semínka, parmezán a petrželka.
Dobrou chuť



 
A ještě usušit semena na další sezónu a výsadbu.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat